Kas ir vebservisi un kāds tiem ir sakars ar preču katalogu? Tīmekļa pakalpojumi ir speciāli izveidota programmatūra, kas ļauj nodrošināt datu apmaiņu starp diviem interneta resursiem. Kas tie tādi un kāpēc tie ir vajadzīgi, lasiet šajā rakstā.

Web services (turpmāk WS), jeb, kā latviešu valodā pieņemts, tīmekļa pakalpojumi ir speciāli izveidota programmatūra, kas ļauj nodrošināt datu apmaiņu starp diviem interneta resursiem. Vismaz vienā galā ir resursdators (serveris), otrā galā var būt vai nu serveris, vai klienta dators. Viens no šodien visizplatītākajiem WS pielietošanas veidiem ir interneta aplikāciju datu apmaiņas nodrošināšana.

Bet šeit es gribētu pieskarties pie cita veida datu apmaiņas - preču kataloga izsniegšana citiem tirgotājiem vai salīdzināšanas platformām (piem. salidzini.lv). "Normālā" situācijā operators ievada preci ar aprakstiem un fotoattēliem manuāli - priekš tam ir domāts preču kataloga modulis, kurā operators diezgan operatīvi var ievadīt jaunu preci vai labot esošo. Bet ko darīt, ja internetveikals, kam nav savas preču bāzes, noliktavas un transporta, vēlas tirgot preču tūkstošus?

Tātad, jāpieslēdz ārējais datu avots. Parasti visiem lieltirgotājiem, kas strādā ar biznesa partneriem ir izstrādāta un ieviesta uzņēmumā business-to-business, jeb B2B, sistēma, kuras pamatmērķis ir nodrošināt savus biznesa partnerus ar tiešsaistes datiem un iespēju veikt pasūtījumus apejot mājas lapas un izmantojot savus risinājumus, kā, piemēram, SYS7.

Pateicoties mūsu daudzgadīgai pieredzei strādājot ar lielākajiem Krievijas tūroperatoriem, Eiropas vairumtirgotājiem un bankām, esam izveidojuši unikālu sistēmu, kas strādā ar XML, JSON, CSV, XLS, teksta failiem, analizē struktūru, māk noteikt hierarhisko datu pakārtojumu un dziļumu, un dod iespēju izvēlēties pareizos datus pareizajos datu masīvos SYS7 sistēmā.

Nē, neviens Jums nesola, ka, uzliekot šo sistēmu, Jums nekas nebūs jādara un sistēma visu izdarīs Jūsu vietā. Tas ir instruments, kas atvieglo ārējo WS pakalpojumu pieslēgšanu un sasaisti ar preču katalogu.

Process

Kā šī ārējā datu avota pievienošana notiek? Pirmkārt, veicat pieprasījumu savam partnerim par pieejas piešķiršanu pie WS. Partneris Jums atsūta saiti, kuru Jūs varat ielikt mūsu SYS7 WS modulī.

SYS7 pie jauna tīmekļa pakalpojuma saglabāšanas uzreiz mēģina saņemt no tā datus. Ja dati ir saņemti un tie atbilst pieņemajamam formātam, atvērsies iestatījumu lapa, kur būs visi identificētie datu lauki, sakārtoti hierarhiskā struktūrā. Patiesībā tas ir partnera datu vizuāli interpretēts datu atspoguļojums, kā to sistēma varētu saprast. Katrs interpretētais lauks var tikt definēts ar attiecīgo SYS7 datu tipu - piem. preces nosaukums vai preces ražotājs. Esam definējuši daudz dažādus datu tipus, pat fotogaleriju ar vairākiem attēliem.

Kad visi dati ir identificēti, pēc iestatījumu saglabāšanas atvērsies datu identifikācijas testa lapa - lai varētu pārliecināties, ka dati ir identificēti pareizi un varētu sākt ķerties klāt pie preču sasaistes. Ja dati tabulā atbilst tam, ko vēlaties sagaidīt, apstipriniet datu pareizību un atvērsies tā lapa, kurā notiks pamatdarbs ar sistēmu.

Preču sasaiste

Ja Jūsu internetveikals tirgos preci, kas nāk no dažādiem piegādātājiem, Jums ir izvēle vai nu tirgot, piemēram, divas vienāda nosaukuma preces, kas attiecas uz diviem dažādiem piegādātājiem vai piesaistīt vienu preci, kas ir Jūsu internetveikalā, pie diviem dažādiem piegādātājiem un to tirgot, neskatoties uz to, ka, iespējams, daļu būs jāņem no viena, daļu no otra vairumtirgotāja. Loģiski, ka daudz labāk izskatīsies viena nosaukuma viena prece, nevis kā salidzini.lv viena nosaukuma simts preces, no kurām puse vairs nav pieejama...

Sistēma veic divas operācijas:

  1. pievieno preci no WS ar visiem attēliem norādītajā preču kategorijā, pievienojot ražotāju, aprakstus un citus parametrus (piem. ienākošo un izejošo cenu), ja tādas sistēmā vēl nav,
  2. piesaista preci no WS ar tādu pašu preci, kas atrodas siustēmas datu bāzē.

Kas notiek, ja Jums ir vairāki piegādātāji uz vienu un to pašu preci? Mainīsies tikai ārējo atlikumu daudzums. Pārējie parametri (piemēram, saita cena) mainīti netiks. Kāpēc? Esam apsprieduši šo jautājumu ar saviem klientiem, paši savā starpā un neesam nonākuši pie vienota slēdziena - pastāv risks, ka vienam klientam prece tiks pārdota no vairākiem piegādātājiem, kuri piegādā preci dažādām cenām, un ienākošo cenu kopējā summa pārsniegs pārdošanas kopējo summu. Tāpēc to atstājam vai nu programmētājam vai operatora roku darbam.

Kāds ir pluss šādai preču sasaistei? Ja WS saimnieks maina cenu, sistēma pati var to pamainīt arī Jūsu internetveikalā. Ja pārdevējam prece ir beigusies, Jums arī vajadzētu pārtraukt tās tirdzniecību. To visu nodrošina šāda sasaiste.

Ar ko mūsu tīmekļa pakalpojumu uzturēšanas sistēma ir labāka par citām?

Iespējas atšķirties šajā jomā nav daudz, bet ir. Piemēram, ātrums. Gigantiskie automašīnu rezerves daļu vairumtirgotāju vebservisus ar miljoniem preču datubāzi apstrādājam pāris minūšu laikā. Protams, atņemot faila ielādi. Mums ir pieredze ar ļoti lēnu serveru uzturētājiem, kas pāris tūkstošu nosaukumu datu bāzi atdod piecu minūšu laikā un ar ātrajiem, kas 20 MB lielu failu atdod divu sekunžu laikā. Tas viss tiek darīts reālajā laikā, internetveikalu darbība netiek traucēta vai citādi ietekmēta.

Vai mēs varam nodrošināt datu izlādi citiem mazumtirgotājiem?

Protams. Gan reālajā laikā, gan iepriekš sagatavotos failos - kādā formātā gribat. Protams, viss tiek saskaņots iepriekš.

Lūdzu izmantojiet kontaktformu, lai uzdotu interesējošus jautājumus.

  • Kopīgot rakstu

Sūtīt komentāru